Kérdések és válaszok
A Háttér Egyesület 2014 tavaszán személyes segítő szolgálatot indított. Ezzel kapcsolatban gyűjtöttünk össze néhány praktikus kérdést, és igyekszünk megadni rá a válaszokat.
Honnan jött az ötlet?
Az Egyesület telefonon 1996, e-mailen keresztül 2012 óta foglalkozik a LMBTQI emberek és hozzátartozóik lelki segítésével. A felhalmozódott tapasztalatok alapján nyilvánvalóvá vált, hogy vannak olyan emberek, akiknek ezek a segítési módok nem elegek, így létrejött a Személyes Segítő Szolgálat.
Mit jelent pontosan az, hogy személyes ez a segítés?
Azt, hogy szemtől szemben zajlik. A segítő és a kliens egy szobában ülnek, és az előre meghatározott időben a segítő csak a kliens kérdéseivel, az általa hozott témával foglalkozik.
Milyen kérdésekkel lehet hozzátok fordulni?
Nagyon széles a skála. Lehet önelfogadással, nemi vagy szexuális identitással kapcsolatos, de attól teljesen független is, például stresszkezelési, kapcsolatteremtési kérdés, életvezetési nehézség is.
Hogyan kell egy alkalmat elképzelni?
A kitűzött cél dönti el az alkalmak számát, de legfeljebb 10-12 lehet. Az egésznek van egy íve, annak feltérképezésétől, hogy a kliens hol tart éppen akkor, a cél meghatározásán keresztül a közös munka zárásáig tart.
Egy-egy alkalommal a kérdés aktuális részletéről esik szó. Alapvetően beszélgetést kell elképzelni, ahol a segítő feladata, hogy abban támogassa a kliensét, hogy jobban megértse önmagát, hogy megoldást találjon problémájára, választ kérdéseire.
Kik a segítők?
Képzett, gyakorlott emberek, akiknek van tapasztalata az ilyen típusú beszélgetésekben. A módszer, amivel dolgoznak, legalább annyira sokszínű, mint amennyire különböző területeiről érkeznek az életnek.
Hogyan lehet jelentkezni?
A Háttér Társaság honlapján, az alábbi adatlap kitöltésével: http://www.hatter.hu/szemelyes-bejelentkezes.
A jelentkezés után sor kerül egy interjúra, ezután - ha a jelentkező is úgy gondolja - kezdődhet meg a közös munka. A szolgáltatás ingyenes, viszont azért, hogy értelme legyen a találkozásoknak, vannak bizonyos keretek, amiket be kell tartani. Ilyen például, hogy hetente egyszer van alkalom, az időtartamuk kötött, vagy hogy lemondani csak egy nappal előre lehet.
Ha további kérdésed lenne a Személyes Segítő Szolgálatról, fordulj hozzánk e-mailben a szemelyessegites@hatter.hu címen.