Meleg családok egy amerikai áruházlánc árukatalógusában | Háttér Társaság

Meleg családok egy amerikai áruházlánc árukatalógusában

A kétapás család az áruházi katalógusbanEgy kétgyermekes férfipárt szerepeltet Apák napi katalógusában a J.C. Penney amerikai áruházlánc, amivel magára haragított konzervatív gyűlöletszervezeteket. Az országszerte több mint 1000 áruházat működtető kiskereskedelmi óriáscégnek a háztartásokba postai úton eljuttatott júniusi nyomtatott katalógusának egyik oldalán egy dallasi homoszexuális pár, Cooper Smith és Todd Koch játszadozik hároméves gyermekeivel, Masonnal és Claire-rel.

A planói (Texas állam) székhelyű, közepes árfekvésű, 156 ezer főt foglalkoztató áruházlánc reklámkampányai egyre sokszínűbb alanyokat szerepeltetnek azóta, hogy tavaly novemberben Ron Johnson lett a cég elnök-vezérigazgatója. Anyák napja alkalmából már a májusi katalógusban is feltűnt gyermekével együtt egy leszbikus pár, egy ideje pedig a cég egykori alkalmazottja, Ellen DeGeneres közismerten meleg színésznő és médiaszemélyiség az áruházlánc reklámarca a televíziós hirdetésekben.

A kétanyás család a másik katalógusbanA melegek szerepeltetése nem megy le a torkán a One Million Mom elnevezésű konzervatív szervezetnek, amely már DeGeneres szerződtetésére bojkottfelhívással válaszolt, a májusi katalógus leszbikus családjára pedig azzal reagált, hogy a helyi üzletvezetőkre való "finom" nyomásgyakorlásra buzdította követőit "semlegesebb" hirdetések érdekében. A gyermekeket nevelő férfipár látványa már végképp kiverte a biztosítékot: az Egymillió Anyuka, amely az American Family Association (AFA) nevű hírhedt konzervatív gyűlöletszervezet egyik fiókja, most már egyszerre követeli a Penney-áruházak bojkottját, az üzletvezetők nyomás alá helyezését és a katalógusok visszaküldését.

A One Million Mom szerint az áruházlánc "a bűnt terjeszti hirdetéseiben", márpedig "a Szentírás többször is leszögezi, hogy a homoszexualitás helytelen, és Isten nem tűri ezt a bűnös életmódot", ezért "ébernek kell maradni és ki kell állni a bibliai értékek és igazság mellett". Az áruházlánc egyelőre nem reagált a közleményre.

A konzervatív szervezet felháborodása ellenére a két férfi nagy többségében pozitív visszajelzéseket kapott barátoktól és idegenektől is szerte az országban. Cooper Smithnek egy kommunikációs ügynöksége van, míg Todd Koch a vállalati pénzügyi szférában dolgozik. A szokatlan reklám kapcsán meghívták őket egy dallasi televíziós showműsorába is, ahol elmondták, hogy ők csak egyike voltak a katalógusban szereplő sokféle családnak.

Hatter.hu

Témák