Hadjárat indult Ellen DeGeneres ellen, mert egy áruházlánc a reklámarcának választotta | Háttér Társaság

Hadjárat indult Ellen DeGeneres ellen, mert egy áruházlánc a reklámarcának választotta

Ellen DeGeneres a The Advocate melegmagazin címlapjánEgy ultrakonzervatív, homofób szervezet hadjáratot indított Ellen DeGeneres leszbikus amerikai színésznő, humorista és Emmy-díjas médiaszemélyiség ellen, akit a J.C. Penney áruházlánc a reklámarcának választott; a szupermarket-hálózat kitart választása mellett, és ellenkampány is indult a színésznő védelmében. A támadók felróják a J.C. Penney-nek, hogy "nem maradt semleges a kulturális háborúban".

Az American Family Association (AFA) nevű gyűlöletszervezet One Million Moms (Egymillió anyuka) elnevezésű leányvállalata indította a kampányt, felszólítva az áruházláncot, hogy a bevallottan meleg szóvivőt cserélje le "valaki másra, aki jobban képviseli a hagományos családi értékeket".

"Ellen DeGeneres nem hiteles képviselője annak a családtípusnak, amely az áruházban vásárol. Furcsa, hogy a JC Penney azt hiszi, jót tesz az üzletnek, ha egy nyíltan homoszexuális szóvivőt választ, miközben vásárlóinak többségét a hagyományos családok alkotják" - olvasható az AFA honlapján. A szervezet felszólította tagjait, tegyenek panaszt a helyi üzletvezetőknél DeGeneres szerződtetése miatt.

A hadüzenetre válaszul a J.C. Penney Co. Inc. pénteken nyilatkozatban erősítette meg, hogy kitart a televíziós műsorvezetőnővel létesített partneri szerződés mellett, "amely tükrözi a cégnek a népszerű médiaszemélyiségről kialakult véleményét".

Michael Francis, az áruházlánc elnöke január 25-i bejelentésében "napjaink szórakoztatóiparának egyik legmókásabb és legragyogóbb, mély empátiát és föllódközeliséget mutató személyiségeként" méltatta a leszbikus színésznőt. Ron Johnson elnök-vezérigazgató hangoztatta, hogy bíznak a talkshow-házigazdában, aki "szerethető és kedvelhető, szórakoztató és tisztességes".

Valaha - egyik első állásában - Ellen DeGeneres is az áruházláncnál dolgozott, mint eladó női ruházati osztályon.

Az ultrakonzervatívok támadására válaszul a GLAAD melegjogvédő szervezet Stand Up for Ellen mottóval aláírásgyűjtő kampányba kezdett, és már 25 ezren írták alá a petíciót, amely azt kéri az áruházlánctól, hogy tartsa meg nagykövetként a meleg médiaszemélyiséget.

Hatter.hu

Témák