Iskolai homofóbia a neveléstudományi konferencia napirendjén | Háttér Társaság

Iskolai homofóbia a neveléstudományi konferencia napirendjén

Iskolai homofóbia a neveléstudományi konferencia napirendjén

2011. november 3-5. között 11. alkalommal rendezték meg az Országos Neveléstudományi Konferenciát Budapesten. Az idén első alkalommal külön szimpózium foglalkozott az iskolai homofóbia kérdésével. Egyesületünk munkatársa az LMBT kutatás 2010 vonatkozó eredményeivel ismertette meg a résztvevőket.

Az idén immár 11. alkalommal, több mint 370 oktatási szakember részvételével megrendezett konferencia a neveléstudomány legnagyobb hazai eseménye. A háromnapos konferencia keretében a résztvevők többszáz előadást hallgathattak meg számtalan különböző témában a magyar pedagógia történetétől kezdve a digitális eszközök használatán át a deszegregációs kezdeményezésekig. Szombat délután került sor a Homofóbia az iskolában: jelenségek és pedagógiai kezdeményezések című szimpóziumra, amely a konferencia történetében első alkalommal foglalkozott az LMBT fiatalok iskolai helyzetével. 

A szimpózium keretében öt előadásra került sor: Dombos Tamás, egyesületünk munkatársa az LMBT kutatás 2010 iskolai tapasztalatokra vonatkozó eredményeit ismertette. Rédai Dorottya, a Közép-európai Egyetem PhD hallgatója egy budapesti középiskolában végzett etnográfiai kutatásáról számolt be. Mészáros György, az ELTE oktatója az LMBT emberek és pedagógushallgatók körében végzett, az LMBT kérdések iskolai megvitatására vonatkozó vélekedéseket feltáró kutatást mutatta be. Lányi Katalin, a Budapesti Gazdasági Főiskola kutatója a Melegség és megismerés program főiskolai környezetben való alkalmazásának hatásvizsgálatát végezte el. Végül Kis Katalin, a Közép-európai Egyetem PhD hallgatója az LMBT emberek iskolai tapasztalatait bemutató amerikai filmeket elemezte.

A szimpóziumot élénk érdeklődés övezte, a hallgatóság közül többen hangot adtak azon véleményüknek, hogy mennyire fontos lenne ezzel a kérdéskörrel részletesebben is foglalkozni a pedagógus-hallgatók képzése és a pedagógus-továbbképzés során.

Témák